می 2024
ش ی د س چ پ ج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

معرفی انواع مدل های نظرسنجی

معمولا صاحبان انواع کسب و کارها تمایل دارند تا میزان رضایت مشتریان از خدمات خود را بدانند. برای همین منظور سالهاست که انواع روش های نظرسنجی در مدل های گوناگون به کمک فروشندگان آمده تا آنان را با نقاط قوت و ضعفشان آشنا کند.

در این مقاله قصد داریم تا انواع روش های نظرسنجی را با هم مرور کرده و بهترین آن را برگزینیم.

 

انواع نظرسنجی

  • نظرسنجی بوسیله پیامک
    بدلیل اینکه در این روش نیازی به متصل بودن افراد به اینترنت نیست شاید بتوان آن را بهترین روش دانست. معمولا افراد همیشه به صدای دریافت پیامک گوشی شان حساس بوده و به محض دریافت پیامک بلافاصله گوشی خود را چک کنید. این روش از انواع روش های ارسال در پلتفرم های پیامرسان کاراتر بوده و اثر بخشی بیشتری برای شما به همراه دارد. در این روش سوالات نظرسنجی بر روی پیامکی به شماره اشخاص شده و از آنها میخواهد تا با انتخاب یکی از گزینه ها میزان رضایت خود را نسبت به خدمات شما اعلام کند.
    میتوانید برای جذاب تر شدن موضوع اعلام نمایید که یک قرعه کشی میان تمامی پاسخ دهندگان برگزارشده و به تعدادی از برندگان جوایزی اهدا میشود.

  • نظرسنجی بوسیله ایمیل
    معمولا کمتر کسی ایمیل خود را هر روزه چک میکنند. افراد زیادی هستند که هنوز با ایمیل آشنایی کافی را ندارند و حتی هنوز ایمیل خود را راه اندازی ننموده اند. البته این روش در کشورهای خارجی بسیار کاراست ولی در ایران به دلیل اینکه هنوز فرهنگ استفاده از آن بصورت مطلوب ها نیفتاده است. روش چندان جالبی به نظر نمیرسد.

  • نظرسنجی بوسیله تماس تلفنی
    این روش بصرف هزینه زیاد برای برقراری تماس و همچنین استخدام نیروی انسانی برای ارتباط گرفتن با مخاطب دارد. اشغال مکرر خط تلفن شما و هزینه های جانبی دیگر نیز از مشکلات دیگر این روش میباشند. چالش بعدی این است که معمولا بر اساس آمار فقط 30 درصد افراد به تماس های ناشناس خود پاسخ میدهند و همین نکته نرخ موفقیت شما را کاهش خواهد داد. در پایان نیز باید گفت که به دلیل صرف زمان زیاد برای مکالمه تلفنی نیز این روش چندان موفقیت آمیز به نظر نمیرسد.

  • نظرسنجی آنلاین
    قطعا این روش را باید جدیدترین متد نظرسنجی دانست که با گسترش فضای وب دست شما را برای ایجاد گزینه های بیشتر باز میگذارد و میتوانید نظر سنجی خود را هدفمندتر انجام دهید. چالش اصل این روش این است که شما باید روشی را برای ارتباط گرفتن با مشتری بیایید و همین امر میتواند با توجه به آمار بالای مشتریان شما بسیار پیچیده و سرگردان کننده باشد.
    معمولا پلتفرم های زیادی در محیط وب وجود دارند که برخی از آنها تقریبا مثل پیامک اکثریت مخاطبان را پوشش داده و میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشند.

 

سخن پایانی

بنظر میرسد که انتخاب پلتفرم پیامک برای برگزاری یک نظرسنجی بسیار مناسب است. روش های دیگر در کنار بعضا نقاط قوت دارای نقاط ضعف فراوانی بودند و هیچکدام به اندازه روش پیامکی کارا بنظر نمیرسند. پیشنهاد ما این است که از هم اکنون برای خرید یک پنل پیامکی که بتواند شما را با مخاطبان خود از سراسر ایران آشنا کند تحقیق نموده و بهترین پنل پیامکی با توجه به نیازهای خود را انتخاب کنید. مزایای این گونه پنل ها بسیار زیاد بوده و در همین سایت نیز میتوانید مقالاتی را در همین باب مطالعه بفرمایید. امیدواریم که این محتوا نیز برای شما مفید بوده و باعث جلب نظر شما برای دانستن نظر مشتریان نسبت به کیفیت خدمات شما گردد.